22.10.2010

Junior handler koulutuspäivä

Sunnuntaina muiden ollessa kokeessa, me suunnattiin Nitan kanssa kauhajoelle Junior Handler koulutukseen. Koulutus oli Kauhajoen koiraharrastajien järjestämä ja ohjaajana oli mulle ennestäänkin tuttu Riikka Halinen. Teoriaosuus oli oikeastaan tuttua asiaa jo aikaisemmilta vuosilta kennelliiton järjestämien suurleirien JH-koulutuksista. Käytännössä on kuitenkin aina parantamisen varaa, niin liikkeissä, kuvioissa kuin asettelussakin.
Mä opetin Nitan kesällä seisomaan vapaasti, mikä oli näyttelyiden ja mätsäreiden kannalta hyvä mutta junior handlerissä ei, sillä siinä tulisi koira esittää rodunomaisesti. Nitan kanssa pitäisi treenata tuota asetteluakin, se väistää heti kun sen takajalkoja siirtää. Mulla ei kuitenkaan enää ikä riitä lajissa kilpailemiseen (tarkoitettu 10-17 vuotiaille).

Koulutuksessa tutustuttiin myös parin muun rodun esittämistapoihin, mm. Basset Hound, Eurasier, Borderterrieri, Englanninspringerspanieli ja Silkkiterrieri. Kaikilta osin koulutus meni ainakin meidän osalta hyvin, Nita oli innokas ja siitä näki että se nautti kun sai tehdä mun kanssa. Sunnuntaista asti se onkin seurannut mua kuin hai laivaa ja vaatinut tekemistä. Ollaan me vähän naksuteltu noutoa, mutta muilta osin mun korkean kuumeen takia uusien temppujen opettelu sitten tältä viikolta jäikin. Nitan piti myös päästä loppuviikosta näkemään vanhaa leirikaveria, Partacollie Ronjaa, mutta samasta syystä meidän matka peruuntui.

Photobucket
Nita, takana kouluttaja Riikka.


Photobucket
Borderterrieri Dooris, Nita ja Eurasier jonka nimi ei muistu mieleen..


Photobucket
Ehkä maailman valloittavin Basset Hound uros, Reino. Ihana symppis kaveri joka innostui nameista ihan suunnattomasti


Photobucket
Silkkiterrieri Safia, joka oli täysin tyyni aseteltaessa. Helppo harjoituskappale :D


Photobucket
Borderterrieri Dooris, joka toimi vieraillakin hyvin!


Kuvat (c) Marjo Hautaviita

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti