4.9.2011

Agilitykisat 3.9 Vaasassa

Käytiin eilen kisaamassa Nitan kanssa vaasassa kahdella radalla. Tuomarina jälleen Eija Berglund. Rataantutustuminen A-radalle alkoi yhdeksältän ja voin kertoa että mua väsytti huikeilla parin tunnin yöunilla. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun meen viettämään iltaa kisoja edeltävänä iltana! Rata oli itseasiassa ihan kiva, paitsi pelkäsin että Nita on ihan liia vauhdikas sen yhden nurkan hyppy-putki-hyppy-putki-hyppy kieputukseen. Valitettavasti en muista koko rataa enää, joten en voinut sitä piirtää. Ai miten niin on painotettu että rata pitää osata ulkoa silmät kiinni? no, kyllä mä sen vielä eilen osasin..

Minit aloitti, ja aika nopeasti Meditkin alkoi olemaan loppusuoralla. Maxien suorituksista en muista yhtään mitään, me oltiin toiseksi viimeisiä. Ai mikä jännitys? Meidän vuoro, päästiin ekan hypyn taakse ja tuomarin vihellyksestä otin pannan pois. Yritän saada neidin istumaan mutta se vaan väisti ja kiersi mua, en saanut kunnolla kontaktia. Se aika tuntui ihan tappava pitkältä ja löin jo hanskat tiskiin. Ei tästä mitään tuu! no, tein sitten elämäni ensimmisen kerran koiran kanssa yhteislähdön (nolotti :D). Pikku-diiva ei suostunut siis istumaan märälle nurmikolle koska hyi ällöä. Onneksi kenttä oli hiekkapohjainen, mutta ensimmäinen hyppy oli ikävästi siinä juuri nurmikon rajalla. Ensimmäiset esteet oli hyppy, rengas ja puomi. Nita sai kiitettävän vauhdin ennen puomia ja loikkasi kauniissa kaaressa kontaktin yli. Alastulon se kuitenkin otti hyvin, jes. Seuraava vitonen helposta mutkaputkesta. Mä sanoin vahingossa hyppy, hämmennyin itse ja pysähdyin ja koira jäi pyörimään. Seuraavat kaksi virhettä kepeiltä ja viimeinen keinulta kun se juoksi suoraan läpi. Yhteensä ne tekee 25 virhepistetä, ihanneaika oli 54s ja meidän hieno suoritus kesti 59.51s.

En mä oikein tiennyt olisko itkenyt vai nauranut. Koko rata oli niin läppä, kaikki varmat esteet meni huonosti. Mutta muurilta se ei ponkassut vauhtia, mistä oon ilonen. Koira oli hieno, Nita kääntyi tosi hyvin ja kuunteli mutta mä en ohjannut sitä yhtään niin hyvin. Harmittaa oma mokailu.

10:15 mä seisoin jälleen rataantutustumisessa, tällä kertaa vuorossa B-rata joka näytti enemmän meidän jutulta. Se oli paljon suorempi ja kivempi. Aloitus oli sama, ja puomilla otti hienosti kontaktit. Putken jälkeen muuri, ja taas se sama mutkaputki missä mä viimeksi pysähdyin. Nyt mä mielestäni ohjasin sen ihan selkeästi putkeen mutta Nita vaan pysähty ja kielsi putken. Toisella yrityksellä se meni sinne heittämällä. Loppurata meni hyvin, Alla otti oooooikein kauniin alastulon! Tokavikana sitten kepit. Mä en antanut sille yhtään tilaa ja se aloitti väärältä puolelta. Olin suunnitellut että jään kauemmaksi odottamaan, koska se hakee kepit hyvin ja juoksen sitten vierelle mutta unohdin koko jutun kun olin niin tärinässä. Lopussa aloin vähän hoputtaa koiraa ja se ryökäle ryösti tokavikalta väliltä. Tältä radalta me kerättiin 15 pistettä ja ihanneaika ylittyi ihan liikaa. :D Tämä rata jäi hyvin mieleen, tässä piirrustus vielä:

Photobucket

Tänäviikonloppuna oli myös Sänkipellon O-pentueen pentuetapaaminen ja siitä postausta teen kanssa pian! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti