13.12.2011

13 on epäonnen numero

Sunnuntaina oli Seinäjoella agilitykisat, josta käytiin hakemassa kaksi Hylkyä. Taas! Tästä ei onneksi huonommaksi voi mennä, eihän?

Rataantutustuminen oli aikataulussa ilmoitettu 11:50 ja olin paikalla yhdeltätoista. Tykkään kisapaikalla rauhoittua ihan kunnolla, eikä se puolituntia riitä mulle. Ilmoittauduin, kävin pystyttämässä häkin ja lähdin koiran kanssa ulos. Käppäiltiin joku 10min siinä, ja ajattelin ettei vielä ole kiire lämmitellä kun kello ei ollut mitään. No, palattiin sisälle ja siellä oli rataantutustuminen jo täydessä vauhdissa. Hirveä paniikki iski, koira äkkiä häkkiin ja juoksujalkaa radalle. Ja kello tosiaan oli vasta 11:15.. Aikaa rataantutustumiseen annettiin kuitenkin 15 minuuttia koska oltiin niin paljon edellä aikataulusta, joten ehdinkin ihan hyvin.

C-Rata oli ihan kiva, simppelin näköinen. Meidän lähtönumero oli 13, ja vuoro oli aika pian. En ehtinyt katsoa muiden suorituksia vaan se aika meni lämppäämiseen ja koiran motivoimiseen ennen rataa. Radan jälkeen kuulin että Nita oli loikannut keinun ylösmenolla kontaktin yli (itse en huomannut), mutta eipä tuolla väliä kun mä itse tunaroin ja ohjasin koiran täysin väärälle esteelle. Oikeasti, en ole koskaan aikaisemmin unohtanut rataa, nyt mä ihan pokkana suoritin A-estettä kunnes alastulolla katsahdin ympärilleni ja totesin että nyt tais tulla väärä este.. :D Taisin tutustumisessa stressata liikaa että tuo ampuu 14 hypyn sijaan tuonne aalle..

Photobucket

B-rata oli sitten hyppyrata, ja ajattelin että nyt ei kyllä oteta hylkyä. Mä luulinkin radan jälkeen että sieltä tuli 10 tai 15, mutta se olikin Hylky joka tuli liian monesta kiellosta. En tajua miksi Nita nyt yhtäkkiä keksi taas ettei putkeen voi mennä.. äh! Mutta muuten kiva, iloinen rata. Ärsytti vaan kun tuossa oli tosiaan tollasia nopeita vauhtisuoria ja sitten yhtäkkiä joku kamala käännös. Esim. tuo 16-17 oli ihan mahdoton nopean koiran kanssa, suurin osa ainakin makseista juoksi kauniisti putken ohi. Ehkä siihen ois pitänyt keksiä joku parempi ohjausjuttu, mutta tuolta putkelta se hylky meille sitten tuli. Vitosputkella se kielsi vain kerran.

Photobucket

Tässä vielä pari Taija Linnan (www.setterit.com) ottamaa kuvaa :)

Photobucket

Photobucket

PS. Mä niiiin tarvin videokameran! Viimeksi oli ihana kun Susanna kuvasi mulle meidän radat. Jos lukijoista löytyy (video)kameraihmisiä, mä otan mielelläni suosituksia hyvällä hinta-laatusuhteella varustetuista videokameroista vastaan. Mä en vaadi kameralta paljoa =D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti