19.2.2012

Tiukkoja kurveja ja lentäviä rimoja.

Tänään käytiin pitkästä aikaa epävirallisissa kisoissa. Oli oikein mukava päivä, ensin osallistuttiin kilpailevien rataan ja vielä lopuksi pidettiin hauskaa Knock out -radalla, jonka ideana oli että kaksi koiraa suorittaa identtisiä ratoja samaan aikaan, ja nopeampi pääsee aina toiselle kierrokselle.



Photobucket

Kilpailevien rata oli ihan hauska, loppu tosin oli sellainenkin solmu, enkä mä keksinyt miten siitä selviäisi nopeasti. Kolmella ekalla esteellä katosin miten loivia kaarroksia monet koirat tekivät ohjaajan yrittäessä pyörittää koiraa. Mä päätin kokeilla kakkosesteen taakse menemistä, ja siitä sitten heittää koiran kolmoselle. Ajatuksena ihan hyvä, käytännössäkin se toimi ihan semihyvin. Mä kuitenkin olin turhan hidas ja jäin koiran eteen, Nita jarrutti kesken ponnistuksen ja rima putosi.

Siitä jatkettiin sujuvasti kepeille, hypyn jälkeen persjättö. Se toimi hyvin, valssin kanssa olisi ottanut varmasti ihan hirveän loivan käännöksen. Kepit meni hyvin, ei jättänyt mitään väliin! Aan kontakti menettelee, mä itse hätäilin. Mustaan putkeen se ei taaskaan suostunut menemään, mutta mä yritinkin ohjata liian kaukaa ja kielto siitä tuli.

Keinun jälkeen valssi hypylle, juoksin itse hypyn ohi ja nopea persjättö että sain koiran käännettyä seuraavalle hypylle ja siitä putkeen. Tuo kohta onnistui hyvin! Mä pelkäsin etten osaa ajoittaa mutta se meni niinkuin ajattelinkin. :) Koira oli vauhdikas ja energinen, jee!

Tässä vielä Knock out kisan rata, josta mulla ei videota ole. Ekalla kierroksella voitettiin snautseriuros, toisella kierroksella hävittiin parilla sekunnilla nopealle koikkerille. :D

Photobucket

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti