26.9.2012

Vieraita ja materialismionnellisuutta

Syksy on aina vähän hiljaista aikaa, kun vanhemmat käyvät koirien kanssa pellolla ja metsässä. Koirat lähinnä nukkuvat iltaisin väsyneinä ja onnellisena, joten en ole niitä "kiusannut" millään ylimääräisellä hömpöttelyllä, ja vaikea niitä metsästyskauden aikana on muutenkaan motivoida kun ajatukset on linnuissa :D Nitan kanssa ollaan kyllä käyty viikottain agilitytreeneissä, ja ollaankin tehty kompromissi, ettei treenipäivinä koiraa käytetä pellolla jotta sillä olisi energiaa agilityynkin.

Viimeviikolla meillä oli kuitenkin kivasti elämää, kun saatiin pari setterivierasta. Viikonloppuna Moonan O-pentueen Osama "Osku" omistajineen saapuivat meille koko viikoksi treenaamaan ja osallistumaan viimeviikonloppuna järjestettyyn Derbyyn. (2-vuotiaille settereille ja pointtereille suunnattu kilpailu). Kaikki koirat tulivat todella hyvin toimeen, mistä olin yllättynyt. Max ei juuri välittänyt toisesta uroksesta, eikä Oskukaan yrittänyt isotella. Osku pääsi lauantaina hienosti Derby-finaaliin, jossa ei sitten löytynyt lintuja eikä näinollen suurempaa menestystä tullut. Finaalipaikka on kuitenkin jo tosi hyvä saavutus, kilpailuun osallistuu suuri määrä koiria vuosittain.

Torstaina tänne Jurvaan saapuivat Nina & Pate treenaamaan Äidin ja Moonan kanssa parin viikon päästä järjestettävää Ladyt Lakialla kilpailua silmällä pitäen. Kilpailu on suunnattu vain naisohjaajille :) Nina toi mukanaan myös Pojun♥, joka jäi mulle päiväksi "hoitoon". Voin kertoa, ettei tuollainen auttanut kytevään pentukuumeeseen yhtään :D Pidettiin Pojun kanssa Ninan pyynnöstä vähän näyttelytreeniä, sillä he ovat menossa Tampereen pentunäyttelyyn kuun lopussa. Olin vähän yllättynyt Mistyn käytöksestä. Siitä on tullut vanhemmiten ihan hupsu! Ennen se ei oikein suvainnut muita koiria, johtuen huonosta sosiaalistamisesta. "Isoäiti" jaksoi kuitenkin touhata pennun kanssa koko päivän ilman ärinöitä ja purinoita.

Lopuksi vielä siihen materialismionnellisuuteen! Hain maanantaina vihdoin Nitalle Back On Track -manttelin johon olen nyt totuttanut myös Mistyä. Toivottavasti saadaan manttelista kaikki hyöty irti!

moonajaoskupienennetty
Moona ja Osku

mistymoonaosku
Kolme sukupolvea: Misty, Moona & Osku

poju-2
Poju

nitaderppieni
Nita juoksee ilmeellä...


mistyjuokseepieni
Mistykin on päässyt etsimään lintuja :)

Olen miettinyt että pitäisikö minun ladata kuvat tänne blogiin suurempina, mitä olette mieltä? Itse tykkään katsella suuria kuvia mutta toisaalta minua ärsyttää hitaasti latautuvat blogit/kuvat...

2 kommenttia:

  1. hei, sulla on tuolla photobucketissa galleria, nyt kun kuvat.fi vaihtuu maksulliseksi oon koittanut etsiä uutta (maksutonta) galleriaa ja photobucket käväisi mielessä.. ongelmaksi koitui rekisteröityminen :`D et sä osaisi neuvoa, miten tonne saa tunnuksen luotua?

    VastaaPoista
  2. Huiskuhäntämme/ Jaa'a, olen kirjautunut sinne jo niin monta vuotta sitten etten muista :D Tuo photobucket vaan on vähän kökkö palvelu, itse lataan sinne lähinnä kuvat jotka laitan blogiin.. Kuvat.fitä oon pitäny galleriana sit erikseen :)

    VastaaPoista